Saturday

Pleasant flight & Happy Landing


היום שלא כמו בזמנים עברו כמעט כולנו טסים מתי שהוא לאן שהוא.
לחופשות או לעסקים בטיסות קרובות 4-5 שעות או טיסות ארוכות מעל 12 שעות,
טיסות ישירות או עם חניות ביניים, כך או כך המטרה נעימה אך הדרך לעיתים מעיקה ולוחצת.
שלוש שעות לפני הטיסה אנחנו מתייצבים בשדה התעופה גם עם עשינו צ'ק אין באינטרנט,
ומי שלא גר קרוב לשדה התעופה ורובינו כך, כל הענין מתארך כאורך הגלות.

לאחר כל ההכנות ושעות ללא שינה כי רוב הטיסות בלילה ואנחנו כבר ערים מהבוקר... התישבנו סופסוף במושבים שלנו במטוס, גם כאן שלא כבימי עבר רחוקים המרחקים בין שורות המושבים הצטמצמו מאוד והיום אפילו לאנשים קטנים ונמוכי קומה צפוף שלא לדבר על הגבוהים ארוכי הרגליים !

אז איך נקל על עצמנו את כל הלחץ הזה על גופנו המותש ?
איך ניתן כמה שאפשר להקל על הישיבה הממש לא נוחה במטוס ?

במשך שנים של טיסות אינטנסיביות פיתחתי לעצמי סוג של "פאקל" שעוזר לי לעבור את שעות הטיסה הללו.
התשובה שאני מצאתי היא :

הבגדים שאני לובשת
האביזרים הקטנים שאיתי
והתרגילים שאני עושה

שנתחיל?
הבגדים שלי
אני אישית אוהבת להתלבש לטיסות שלי בסטייל ושיק, אבל הטריק הוא הנוחות - לא מוותרת עליה!
 בנסיעות שלי אני רואה הרבה מאוד נשים לבושות בג'ינס שנתפס כבגד נוח, ספורטיבי ויום יומי, אכן כשהוא רחב ומתנפנף, אבל בינינו לכמה מאיתנו יש כאלה? הרי כל הג'ינסים צמודים אם לא סקיני וגם אם הבד דק, בישיבה ממושכת הלחץ על הרגליים ומאחורי הבירכיים מעיק ובעיקר מאד מאד לא בריא לזרימת דם תקינה שגם כך בישיבה ממושכת ובגבהים כאלה עם לחץ אוויר כמו במטוס גורם לאי נוחות רבה ולנפיחות ברגלים.
ג'ינס אינם מחממים ובעונות הסתיו והחורף בארצות יעד רבות הם פשוט לא יתאימו ואם גורבים גרבונים עבים הרי שהלחץ מתגבר.
שורה תחתונה לא ממליצה לטיסה!!

אני כן ממליצה על מכנסיים מבדים רכים ונעימים למגע ובגיזרות רחבות בלי חגורות לוחצות וכפתורים "חותכים"...
למשל שרוואלים, או מכנס כמו שלי שאפשר לראות בתמונות מנסיעתי האחרונה לפני מספר ימים.
נוחות לישיבה ולתזוזה ונוחות לביקור בשירותים.


החולצות - בדרך כלל אני נוהגת ללבוש לטיסה משהו ולהחליף ביעד, הגעתי למסקנה שאחרי שעות של בילוי בשדה ועוד שעות של טיסה החלק העליון של הלבוש נראה ממש "עייף" כמוני ועדיף להחליפו. אני מחליפה במטוס או בשדה, הרי לא נגיע למלון/בית במיוחד עם אנחנו בטיול ונתחיל ריטואל של מקלחת. ההחלפה נותנת לי הרגשה של רעננות למרות שעות של חוסר שינה.

הפעם טסתי עם T שירט והחלפתי לחולצת כפתורים, כי לפני היו עוד 5 שעות בדרכים מהן שעתיים ברכבת.




האביזרים הקטנים שלי



- במזוודה הקטנה שאיתי במטוס נמצא באופן קבוע נרתיק קטן ובו האביזרים שעושים בשבילי את כל ההבדל.
מסכת עיניים לשינה טובה יותר ללא קרני אור שכידוע חודרות גם דרך עיניים עצומות.

- אטמי אוזניים - אם נמאס לכם לשמוע מוסיקה באוזניות.

- כרית ניפוח לצוואר כי בטיסות ה- Low Cost  אין כריות, וצוואר תפוס לא בא בחשבון!

- בקבוקון מי-פה מברשת ומשחת שיניים באריזה קטנה אם אפשר.
תאמינו לי הריח מהפה לא משהו אחרי שעות של ערות ואין כמו שטיפה וצחצוח להרגשה מרעננת להמשך יום מוצלח
וכמובן גם לבריאות השיניים.

- קרם לחות לפנים ושפתון לחות

- זוג נעלי בלרינה דקות ושטוחות. אני ממליצה לחלוץ נעלים בזמן הטיסה כדי להיות כמה שיותר חופשיה ומשוחררת אבל כדי ללכת לשירותים לנעול כל פעם נעליים/מגפיים זה די מטריד. אני רואה הרבה אנשים הולכים יחפים עם הגרביים לשרותים אממממ .... ממש לא נראה לי הגייני ולכן יש לי את הבלרינות שלי שמשמשות אותי נאמנה כבר הרבה מאוד שנים.

- מטלית מיקרופייבר ודיאודורנט... יש מלא זמן בטיסה להתרעננות ...
כן... אני משתמשת בדיאודורנט לגברים ...! אבל על המוצרים שאני משתמשת אכתוב בפוסט נפרד - יש למה לצפות ...!

- בקבוקון בושם.

* אגב את רוב האביזרים האלה מקבלים נוסעי מחלקת עסקים/ראשונה בנרתיק מתנה,
אז מה שטוב להם בטוח טוב לנו !!

התרגילים שאני עושה 
ישיבה ממושכת במקום אחד בתנוחה אחת כי אין הרבה אפשרויות תזוזה במושב
מאד לא בריאה למחזור הדם וגורמת לנו לתחושה רדומה בכל הגוף, ובמקרים קיצוניים לעקצוצים - רע מאד!
אם אתם מאלה שגומעים מטרג' בהליכות הלוך ושוב לאורך המטוס - יופי.
אבל לא כולם כמוכם, אני למשל לא מהמטיילות הגדולות במטוס ולכן חייבת לעשות תרגילים
להמרצת מחזור הדם והשרירים.

1. תרגיל מתיחת הזרועות ועמוד השדרה כלפי מעלה בישיבה זקופה וברגליים ברוחב האגן ב-90 מעלות
עם הכפות על הרצפה. מותחת כל זרוע בנפרד לספירה של 2 לכל זרוע. חוזרת על כך 4-6 פעמים.
עם ידיים אל על משלבת אצבעות הופכת את הכפות כלפי מעלה ומותחת.
ממש אפשר להרגיש את החוליות נפרדות,
הרגשה נהדרת.

2. הפניית הראש לימין ולשמאל לסרוגין הכי לאחור שאפשר אבל בעדינות בספירה של 4 לכל צד,
אפשר להרגיש את הצוואר משתחרר.

3. הטיית הראש בעדינות כלפי מטה אל החזה בספירה של 4, פעמיים עד ארבע פעמים.

4. ברגליים פשוטות לפנים סובבי במעגלים את כף הרגל מהקרסול פעם ימינה ופעם שמאלה לספירה של 4 לכל כיוון
שחקי עם הבהונות כווצי ומתחי - תרגיל נהדר למניעת נפיחות ברגליים.

5. ואם אתן כבר מטיילות וחוזרות למקומכן, לפני שאתן מתיישבות עמדו במעבר בפיסוק קל ידיים על המותניים ופתלו את המותן ימינה ואחור ושמאלה ואחור לספירה של 4 לכל צד.
תאמינו לי חוליות עמוד השידרה יודו לכן.


זהו בנות יקרות נחתתי נחיתה רכה עם הרגשה רעננה.

אומנם פוסט ארוך אבל נראה לי מועיל.

אשמח לתגובותיכן כאן למטה

שתהיינה רק טיסות נעימות, נחיתות רכות, עם  המון המון סטייל ושיק !!

להת'
שלכן ורדה

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...